Viestikisailua, harjoituskaatuminen, kisasuunnitelmia
Avasin kesän ratakauden kesäkuun alussa SAUL:n SM-viesteissä Vantaalla, missä juoksin RRR:n joukkueessa 40 sarjan 4 x 400 m:n sekaviestissä, M40 sarjan 1000 m:n ja 4 x 1500 m:n viesteissä. Viestit menivät hyvin: 1000 m:n viestissä olimme neljänsiä, vain muutaman sadasosan marginaalilla pronssista; sekaviestissä olimme viides ja 4 x 1500 m viestin voitimme. Viestijuoksut ovat kyllä hienoja. Yhteishenki kisoissa on loistava. Sää oli viestipäivänä melko sateinen, mutta sekään ei menoamme haitannut – oli kyllä kivaa.
Viestien jälkeen jatkoin normaalisti harjoittelua ohjelmani mukaisesti. Vänärille aitatreeniä ja nopeutta: hyvä verryttely ja heti alkuun kaatuminen aitaa ylittäessä. Onnistuin loukkaamaan vasemman käteni ihan huolella tuossa kaatumisessa, myös rintakehä otti vähän osumaa. Onneksi ei pahemmin käynyt. Murtumia ei pitäisi olla. Ehkä pitäisi jättää vähemmälle aitajuoksut, tietynlainen virhearvio varmaankin, mutta joo, näitä sattuu.
Erilaisia kiputiloja on ollut viimeiset pari viikkoa ja alkuun kaatumisen jälkeen jouduinkin keventämään harjoittelua melko paljon. Muutamia kovempia harjoituksia olen nyt pystynyt taas tekemään, mutta loukkaantuminen vaikuttaa selvästi vielä: kovan treenin jälkeen kivut ovat kovempia ja on vain maltettava palautua. Luottoa on että käsi paranee piakkoin ja kivutkin häviävät samalla; sen verran lievästä vammasta pitäisi olla kyse. Hyvällä fiiliksellä siis mennään kohti ensi viikonlopun SAUL:n SM-kisoja, jotka järjestetään Turussa. Kunto pitäisi olla hyvä: juoksen kisoissa fiiliksen mukaan yhden tai kaksi sileää matkaa; aita- tai estejuoksut jäävät kyllä nyt toiseen kertaan : )


Kommentit